عسل در درمان بیماری روده

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که در هر ماه یک بار عسل بخورد . به قصد شفایی که خداوند در قران درباره عسل فرموده است از خطر 77 مرض مصون می ماند .

از دید پزوهشگران امریکایی نوسبومر ئ زایس با خوردن عسل دردهای روده به خوبی از میان می رود . فروکتوز عسل به ویزه عسل هایی که از گل های خوشبو به دست امده یک باز تاب پاک کننده گند زایی در روده ها دارد . همین دو پزوهشگر دیگر هم ثایت کرده اند که اسانس های فراری در عسل زائیده می شوند که نارسایی های ناگوار روده را بر طرف می سازد .

f. b پزوهشگر دیگری نیز می گوید : اسیدهای سازنده عسل به ویزه اسید فرمیک روی شکوفایی روده ها بازتاب زنده ای دارد و با تخمیر و ترشی روده مبارزه می کند و افزون بر این اسانس ها و قندهای طبیعی که فشردگی زیادی دارند به طور کلی درمان بخش و گندزا می باشد و عفونت های روده را بر طرف می کند.

عسل به علت داشتن خواص میکربی مقوی معده و روده ها بوده و موجب تسهیل عمل دفع و لینت مزاج می باشد . عسل برای بیماران مبتلا به ائلسر (زخم روده) بزرگ نیز مفید بوده و بهترین اوقات برای صرف عسل

در این گونه بیماران دو ساعت قبل از ناهار یا ناشتا و 3 ساعت بعد از شام و مقدار مصرف آن یک قاشق غذاخوری است و اگر مخلوط با آب گرم مصرف شود نتیجه بهتری عاید مریض خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.