درمان یبوست با عسل

خاصیت ملین بودن عسل از دیر باز شناخته شده است و غیر قابل انکار است . کسانی که دارای یبوست هستند بهتر است به جای شکر سفید از عسل یا شکر خام استفاده نمایند. عسل یک ملین بوده و به مخاط روده آسیب نمی رساند . بنابراین می توان از سنین کودکی مورد استفاده قرار گیرد.

از طرف دیگر عسل مسهل ساده و سبکی است که نقش بسیار سازندهای در رفع یبوست ساده و کهنه دارد لوتینگر معتقد است که این حالت در مان مسهلی عسل که از سوی پزوهشگر دیگری به نام هیپوکرات تایید گردیده است. جوش ها و بهم ریختگی معده (غلیان و هیجان ) را نیز بر طرف می سازد و سر انجام بر آن است که عسل یک ماده فراگیر و گراما بخش است.
به عقیده متخصصین رزیم درمانی کشو رمان مصرف جوشانده سبوس گندم همراه با عسل بهترین دارو برای افراد مبتلا به یبوست است که هم سهل الهضم و هم سهلالتجزیه می باشد.

سایر روشهای درمان
الف: 15 الی 20 گرم شنبلیله را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با 250 گرم عسل مخلوط نموده و روزی سه فنجان قبل از غذا میل نمایید.
ب: 20 الی 40 گرم میوه تازه آقطی (یاس کبود) را در یک لیتر آب یا شیر مخلوط کنید و ده دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن با 250 گرم عسل شیرین نموده صبح ناشتا به فاصله نیم ساعت هر بار یک لیوان در دو یا سه مرحله از آن بنوشید.
ج: خوردن شیر و عسل روزی دو لیوان علاوه بر خواص فوق العاده ای که دارد برای رفع یبوست هم بسیار نافع است و خوردن یک قاشق مربا خوری یا غذا خوری عسل هم بعد از هر وعده غذا برای جلوگیری از یبوست بسیار موثر میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.